gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

En härlig måndag !

Kategori: Allmänt

Idag blev det kycklinggryta här...med fullkornsbulgur & sallad ! Kyckling är så användbart ... Kallt, varmt ,grillat stekt i grytor eller dylikt. Bra billig mat!

Fräste kyckling innerfileer med morötter & lök,
kryddade med: färsk vitlök, nymald sv peppar
oregano,basilika,timjan & thai sweetchili sauce
därtill lite soya & maizenastärkelse...
fullkornsbulgurn kokar jag alltid i gröns buljong!
Enkelt & gott.....

Hoppas ni haft en fin måndag det har jag- det brukar talas om vår i luften -men nu får vi säga höst i luften...ha en god natts sömn & njut av mat & livet!

/Gizze

Kommentarer


Kommentera inlägget här: