gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

I min ensamhet kokar jag kola!

Kategori: Allmänt

Ja här blev det kola kokning ikväll- 2 sorter!


Världens bästa smörkola a la världens bästa Madde!

100gram smör
2 dl vispgrädde
3 dl socker
1 dl ljus sirap
1 tsk vaniljsocker

2msk kakao som has i på slutet

kokas 30-40 min ha ut på smord eller oljad plåt- doppas i choklad när den stelnat och skurits i bitar!!!

Mumma!


Arnqvists franska kola! Mmmmm va go den också!

100 gram smör
½ dl kakao
2 dl grädde
3 dl socker
1 dl sirap
3 msk honung
2 msk vaniljsocker

kokas minst 45 minuter jag kokade drygt en timme!

skäres i bitar...

a la Världens bästa Madde (njae just nu a la Gizze)

Arnqvists Franska Kola...Mmmmm;))

Nu är jag sötsliskig efter all kola och mycket trött- sängen ropar ;D

Sov gott Alla Glada!/Gizze







Kommentarer


Kommentera inlägget här: