gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Kall men solig Onsdag!

Kategori: Allmänt

Idag har det varit fullt upp med barn!!! Vi åt köttgrytan som jag gjorde igår-bara kokade potatis och gjorde sallad till!

Ikväll har jag bakat 2 sorters småkakor! Ska inte bli såå mycket bakat till jul...men liiite vill man ju ha ;)

Ingrids Chokladkakor:                                           Nötbollar:    (jag tar mandel)

300g margarin                                                      200 gram margarin (eller smör)
1 dl socker                                                           1 dl socker
3 msk kakao                                                         1oo gram mald mandel
5 dl vetemjöl                                                        4 dl vetemjöl
1½ msk vaniljsocker                                              en halv mandel eller nöt i varje kaka
2 tsk bakpulver

40 st  175 grader 15 min                                        40 st   200 grader 13 min


Nu blir det soffan en stund! Ha en härlig kväll! /Gizze

Kommentarer

  • Madeleine säger:

    Wow!! Va duktig du är...



    Man får lite mera energi i kroppen när det är härligt väder utanför dörren, lite kyligt men å så möe skönare än detta regn.. Får det nu vara kallt så snön får ligga kvar när den kommer till jul :)

    Många Stora Kramar..

    2009-12-03 | 12:16:49
    Bloggadress: http://madeleine.skogensmarsvin.com/#home

Kommentera inlägget här: