gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Brödbak!

Kategori: Allmänt

Blev sugen på Hembakt!

Skrev ner det jag hade i så här kommer Recept!

2 pkt jäst
2 tsk salt
1 lit vatten
3/4 dl olja
1 dl russin
1 dl krossat linfrö
1 dl solroskärnor
2 msk honong
2 dl fiberhavregryn
5 dl rågsikt
5 dl fyra sorters sädesslag
12 dl vetemjöl

+ lite till utbak (beror på mjölsort också)

får jäsa en stund, gör 4 limpor- jäs igen

gräddas i varmluft 225 grader 15 min+ sänk till 175 grader 15 min

Lycka till!



Här luktar så gott nybakt & ljusen är tända! Trevlig kväll! /Gizze

Kommentarer

  • Walla säger:

    åååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååå

    2009-11-04 | 22:55:50
    Bloggadress: http://wallaz.blogg.se/
  • Gizze säger:

    mm- d är godast med hembakt- gör aldrig bröd på recept (inte mat heller) men försöker ju,,,för de som inte brukar baka du vet...

    2009-11-04 | 22:57:56
    Bloggadress: http://gizzez.blogg.se/

Kommentera inlägget här: