gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

fiskbiffar på menyn!

Kategori: Allmänt

Ja idag blev det åter igen Provencalska Torskbiffar! Fick besök av mor, så jag slapp äta ensam:)

400gram Torsk eller annan fisk

1tsk salt, svartpeppar, ½dl Provencalska kryddor (frysta)
1 ägg
2msk potatismjöl
1 dl grädde (idag matlagningsgrädde)
Körs i matberedaren kort stund!

Stekes i panna (milda)
Får ligga i ugnen kort stund på 125 grader

Serverade pressad potatis,haricots verts & sallad till-sås gjord på lättcremefraiche,provencalska kryddor,vitlökskrydda,salt & peppar



Nu ska jag ta en kopp kaffe- lägger in recept & bild på kladdkaka senare idag! /Gizze

Kommentarer


Kommentera inlägget här: