gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Härlig Söndag!

Kategori: Allmänt

Idag har vi ägnat dagen åt shopping & att träffa goda vänner!

Blev därför att vi åt ute, smakade bra, men som alltid så tycker jag mat är bäst hemlagad! Men jag slapp ju disken ialla fall :)

Jag åt fläskfilé & kycklingfilé med sallad sås & strips (vet ju att ja aldrig mår gott efter friterat,så det blir bara några gånger per år)

Sonen valde thai-blandat,,kunde ej gissa riktigt vad han åt ;)Men han gillade det!

Så till dagens höjdare.....

Jag kanske kommer retas för det länge- för dålig affär...

men jag har i alla fall Säkrat Julen!!!

Hörde nånstans att det ska bli Saffrans-kris i år...

Detta gjorde mig orolig- för en Jul Utan Saffran är ingen Riktig Jul!

Så jag köpte mig 3 påsar Saffran á 0,5 gram med ett styckpris på 36,90

Alltså Här kommer bli Lussekatter bakade Med Saffran för 110,70

(Jag vet att det brukar finnas billiga märken ibland & erbjudanden)

Men som sagt- MIN JUL - är Säkrad!



Nu ska jag ta en kopp kaffe! Önskar er en skön söndags kväll! I morgon kan jag lova, det blir hemlagat! /Gizze


Kommentarer


Kommentera inlägget här: