gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Så var det Måndag igen!

Kategori: Allmänt

Helgerna går så fort-alldeles för fort...men jag har fått en bra start på veckan-tog en skön promenad i det härliga vädret!
Har även hunnit ta en mycket tidig lunch-ska hinna med mycket under dagen - så jag gör mat i eftermiddag ordentligt!

Här blev sonens Favorit Soppa- "Potatis & Purjosoppa"  :)

Kokar:

Portatis
Purjo
Grönsaksbuljong
Peppar
Ört Salt (Troccomare)
Timjan
Vitlöksklyfta

Mixar

- har på en klick lätt Creme fraiche med:
Vitlök,Salt & Peppar

Ha en fin Måndag- återkommer till kvällen! /Gizze

Kommentarer


Kommentera inlägget här: