gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Fredagsmys!

Kategori: Allmänt

Så var det fredag kväll & man ska få ta det lugnt- då gör man snabb mat- enkel mat!!!

Här blev det Biff med potatishalvor i ugn, grönpepparsås & lite grönt! Smakade mycket bra!


Ha en trevlig Fredagskväll! Det ska jag ha!!!

               /Gizze

Kommentarer

  • Kusin Mona säger:

    har du nåt bra recept på grönpepparsåsen? för inte finns väl nåt "fusk" hemma hos dig :-)



    Ska be om receptet på min "chefs" goda Salviasås (minns inte riktigt just nu). Den kommer du att gilla också. Gjorde den i somras när Marie och Chrisian var här, med fläskfilé och ugnsrostade klyftade bakpotatisar (för att det bara fanns färskpot då..) Det var en succé!! Ch sa att det var det godaste han ätit på mycket länge.. fast kanske med lite mer kraftuttryck som vi inte behöver nämna här :-)

    Återkommer..

    kram Kusin

    2009-09-06 | 09:29:07
  • Anonym säger:

    Hej!

    jo just den här såsen gör jag bara så enkelt som att fräsa gul lök i milda, har svartpeppar, örtsalt & grönpeppar & vitlök som får gå med- sen har jag i lätt creme fraiche & lite soya... enkelt vettu



    mer på vintern som jag gör grönpepparsåser med grädde...

    hoppas du ska gilla den- tar gärna emot tips själv oxå- men jag använder mig ju inte av recept som du vet...



    kram Gizze

    2009-09-06 | 11:05:45

Kommentera inlägget här: