gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

glömde totalt bort Fiskbiffarna...

Kategori: Allmänt

Kom på när jag hade lagt mig att inga Fiskbiffar kom med i förra inlägget..så här kommer de nu!De jag gjorde i söndags var med torsk-men går med annan fisk (har provat med lax också gott)
Jag mixar 400g torsk med salt & peppar
provencalska kryddor(frysta-eller som denna gång dill)
ca 1dl grädde
2 msk potatismjöl
1 ägg, klickar ut små biffar i stekpannan-steker i Milda för fin yta!
De får sen ligga i 125graders ugn en kort stund för att bli klara!
Serverar med nykokt (gärna pressad) potatis & en cremefraiche sås på lite vitlök, havsörtsalt & peppar.Mums!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: