gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Blev 4 goda limpor!

Kategori: Allmänt

Enkelt ska det va......

Lät en lös deg jäsa, nästan en och en halv timme....

40 g jäst
8 dl vatten
3/4 dl rapsolja
2 tsk salt
10 dl vetemjöl.....

jäste 1½ timme.....

hade sen i

12 dl fyra sorters sädesslag

jäste en dryg halvtimme

gjorde 4 "limpor" mindre variant....

jäste 15 minuter....

gräddade i 225 graders ugn 25 minuter.....

Hembakt Är Bäst ;))


Nu ska sonen ha datorn, så jag lutar mig tillbaks i soffan...;) /Gizze

Kommentarer

  • yasmine modell fru och mamma säger:

    ja hehe får se vad det blir för min del.

    Kanske får ta simning ikväll el imorgon.

    Snart dags för lite lunch här hehe och så ska jag titta på sjunde himlen på tv hehe och kanske åsa nisse haha gammal film som går snart hhehe.

    Hoppas du får kul på jobbet.

    Kraaam

    2010-04-06 | 11:36:05
    Bloggadress: http://yasminegill.blogg.se/
  • yasmine modell fru och mamma säger:

    hhehe gött de, jag har bara vart inne idag.

    Hoppas på simning imorgon.

    Ja maten smakade underbart .

    Nu ska vi hoppa i säng vi hörs imorrn vännen kraam

    2010-04-06 | 22:32:29
    Bloggadress: http://yasminegill.blogg.se/
  • Malin säger:

    åh, länge sedan jag åt hembakat bröd!! Har ju inga apparater att blanda degen med (Trasig), och mina handleder klarar det inte.... men detta såg så gott ut att jag nog får införskaffa en assistent... Kramiz m

    2010-04-07 | 10:46:38
    Bloggadress: http://tidsoptimistens.blogg.se/

Kommentera inlägget här: