gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Hembakt...

Kategori: Allmänt

Slängde ihop en deg, innan jag drog till en granne och tiggde kaffe...

Så degen fick stå...nästan en och en halv timme.

50 g jäst
2 tsk salt
3 msk olja
1 liter vatten
1.4 kg Rågsikt

Hade i drygt halva mängden mjöl, innan första jäsningen!

Rörde ner resterande mjöl och hällde ut i långpanna...

Fick jäsa ännu en och en halv timme....

225 grader 15 minuter
sänkte till...
175 grader 25 minuter

Smakade så gott med smör ost och mjölk ;)

Nu blir det natt här...ny vecka närmar sig.../Gizze

Kommentarer

  • yasmine modell fru och mamma säger:

    tack ja vi har också haft en mysig dag dock inga promenader men mysig tid ändå.

    gått på restaurang finns i mitt hus så gick dit och käkade.

    Nu ska vi dock sova hehe kraaam

    2010-04-19 | 00:06:23
    Bloggadress: http://yasminegill.blogg.se/
  • yasmine modell fru och mamma säger:

    hehe du är ju jätte fin så du behöver verkligen inte nojja.

    Ja klart vi ses snart nu ska jag åka iväg en sväng kraaam

    2010-04-19 | 09:38:27
    Bloggadress: http://yasminegill.blogg.se/

Kommentera inlägget här: