gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Ratatouille.....

Kategori: Allmänt

Torsdag och helgen närmar sig......

Haft besök av min goa kompis, vi har haft en trevlig fika stund!

Idag bjöd jag på Glassen som jag gjorde igår..

6 äggulor
1 dl florsocker
2 msk vanilj
½ dl kallt kaffe
röres och blandas med
5 dl vispad grädde
rör ned 75 gram Marabou Mjölkchoklad

6 portioner

Till detta serverade jag mina Maränger

6 äggvitor
6 dl socker
vispas hårt...
blandade i kakao utrört i knappt en dl kallt kaffe...blandade i...
mina Maränger fick gå en dryg timme men borde fått gå längre...
Goda trots allt...

Chokladsås till:

75 gram bregott
1½ dl socker
1 msk kakao
½ msk mjöl
3 msk mjölk....
kokas 5-6 minuter....Mmmmmm



Lunch idag...Ratatouille med Pasta!

Aubergine
Champinjoner
Paprika
Göl lök
Vitlök
Olja
Passerade Tomater...
Fräser grönsakerna i oljan, på med tomaterna....puttra en stund!
Bara Salt Peppar & Chilipeppar på...




Önskar Alla en fin eftermiddag! /Gizze

Kommentarer

  • yasmine modell fru och mamma säger:

    ja det tycker jag absolut vi ska göra, det är kanon mysigt att vara i simhallen ju.

    Imorrn är det dags för den såkallade för öppningen ju så vi höres och ses där.

    vad mkt gott du ätit nu igen, jag ska ta lite sallad här som jag gjorde igår.

    kraaa

    2010-04-29 | 13:15:32
    Bloggadress: http://yasminegill.blogg.se/

Kommentera inlägget här: