gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Vilken Underbar dag!!!

Kategori: Allmänt

Solen skiner på oss igen!!!

Vid lunchtid, innan jag drog iväg, satte jag en deg...eller rättare sagt "smet" som fick stå i kylen ....


40 gram jäst
2 tsk salt
½ dl olja
8 dl grahamsmjöl
1 dl krossat linfrö

tills ikväll.....

hade i vetemjöl till lagom konsistens...gamska lös dock...
gjorde 2 bröd , runda

jästes 30 minuter

in i ugn 225 grader 15 minuter
sänkte till 175 grader 20 minuter....


Gott!

Nu blir det soffan...../Gizze


Kommentarer

  • Ulrika säger:

    Det är så härligt med solen. Här har den också strålat idag.

    Mmm, vad gott det lät med bröden. Måste luktat kanongott hos dig. :)

    Stor godnattkram.

    2010-04-12 | 21:43:13
    Bloggadress: http://mittmirakel.blogg.se/
  • Anonym säger:

    Första gången jag kikar in här hos dig och himmel vad hungrig jag blev! Jättetrevlig blogg, lite avis att inte jag har lite av din matlagningskonst! Ha en fortsatt trevlig kväll! Hälsningar Jenny

    2010-04-12 | 21:48:54
  • Gizze säger:

    Hej!



    Hoppas du kikar in fler gånger då Jenny!



    Är ju liksom meningen med det hela, att man ska bli hungrig, eller få lite idéer ;)



    Tack för titten /Gizze



    2010-04-12 | 23:11:49
    Bloggadress: http://gizzez.blogg.se/

Kommentera inlägget här: