gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Kokos & Äppel Tosca

Kategori: Allmänt

Ja idag blev det en kaka...ska ta med och bjuda på, har bjudit bort mig både på för & eftermiddagsfika idag!

3 ägg
3 dl socker
100 gram  bregott  dessa vispas....

3 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1 msk vanilj  blandas...med äggsmeten

form smord med kokos...
lägg 2 skivade äpplen på....

ugn 200 grader 30 min..

sen på med toscca smet...jag bara hade i lite på en höft...
in i ugnen igen  10 minuter .....



Blev ett BRÖD också...ska ta med en bit av det och ge bort också, smakar ju bäst Nybakt !!!


Nu drar jag på 1:a fikat! a en fin freeedag.....

Har ju gjort det enkelt för mig...har ju LASAGNE från igår att äta till lunch ;D


Hej så länge......Gizze


Kommentarer

  • Anette säger:

    Å det var jättegott! Tack för smakprovet:)

    2010-08-27 | 17:02:51
  • Gizze säger:

    "Vassego"

    2010-08-27 | 18:20:58
    Bloggadress: http://gizzez.blogg.se/
  • Helen säger:

    Hihi,,,,kan ju inte läsa "kokos" för då saknar jag ju mandel och must & cola. kram

    2010-08-28 | 14:26:52

Kommentera inlägget här: