gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Vargavintern....

Kategori: Allmänt

Så kallt igen.......just nu har vi minus 19- alldeles för kallt- anser jag...tur man kan tända en brasa =)

Igår gjorde jag Kycklinggryta (Använde Alpnaerings Kycklingkrydda, chilipeppar &  Havsörtsalt.
Thaisweetchili, gul lök , soya och maizenastärkelse.) Till det...Jasminris och Broccoli.


Idag tog vi bara lite soppa...(jo knorrs pås soppa...hihi)

Bakade Baguetter idag....inte snygga men ack så goa....de är i frys nu- ska med på festen nästa helg!


Skulle behöva röra lite på mig, men orkar inte ut i kylan, och riskera lårbenshalsen hihi...
Nu får det snart bli lite thé och mackor...
Ha en finfin kväll i stugorna =)  / Gizze

Kommentarer

  • madeleine säger:

    Vet inte riktigt ad vi har utanför dörren just nu, men här inne är det varmt och gött och det är ju huvudsaken...:)



    Har haft en underbar slappar dag idag och det har varit behövligt efter allt pyssel..



    Här vart lunchen köttgryta med kantareller serverat till ris...mumma



    Ha en riktigt mysig kväll vännen...kram kram

    2010-12-07 | 21:41:08
    Bloggadress: http://madeleine.skogensmarsvin.com/#home

Kommentera inlägget här: