gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Viiiiiiiiiiinter.....och Glögg

Kategori: Allmänt

Så kallt det är i vårt land....hade minus 19 när jag kom upp i morse...Brrr

Kurs hela dagen - var hem och åt Stekt Torsk, Potatis och Remouladsås...

Har lämnat av en Gizzetårta...hoppas den smakar =)

Sen fick jag besök av min goa vän, hon hade köpt "present" till mig....snällt!!
En springform (hon visste att jag hade fått kasta min förra) , en avlång form och en pajform..Tusen tack, nu kan det bli Kladdkakor igen =)

Så vi tog oss Glögg....och sen även kaffe, Lussekatter och Pepparkakor =)
Ska ju mysas nu i december..... =)


Ikväll blir bara thé och mackor...
I morgon ska det ätas Köttfärsbiffar och stuvade Makaroner!

Här värmer brasan så gott, jag ska hänga tvätt och planera lite inför min mors stundande 70 årsfest- då jag lovat fixa maten =)
Sen blir det soffläge......

Hoppas ni har det bra ! / Gizze

Kommentarer

  • yasmine modell fru och mamma säger:

    klart vi ska fika åh det får du gärna göra.

    Gizzez "bak"verk ser alltid så goda ut .

    Ja imorrn åker jag ska bli skönt men oj vad jag har mycket att släpa.

    kraams

    2010-12-01 | 20:41:37
    Bloggadress: http://yasminegill.blogg.se/
  • Helen säger:

    Glögg,,,,, ja det är det nog några flaskor som folk dricker i stugorna nu i december. Själv tycker jag det är för sött,,,,

    2010-12-02 | 11:21:58
  • Lena säger:

    Tusen tack för tårtan. Den var toppen.

    Kram Lena

    2010-12-02 | 12:40:14
  • Gizze säger:

    Va bra Lena.....



    Kul att den uppskattas!



    Kram Gizze

    2010-12-02 | 22:30:55
    Bloggadress: http://gizzez.blogg.se/

Kommentera inlägget här: