gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Solig Måndag!

Kategori: Allmänt

Ja solen skiner på oss idag- fast det är kallt, tog mig en promenad, bet lite i kinderna, men var skönt!

Gjorde en Persiko-kaka idag! En grann tant berättade att hon lägger Persiko skivor i form, häller på sockerkaks smet och hyvlar smör över! Serveras med Vaniljsås! Smakade gott, jag har provat, och ska ta med resten och bjuda en familj på senare idag!



Dagens Lunch fick bli Fläskfilé gryta med Pasta (m ägg)

Fläskfiléen bryner jag på, har på gul lök, hela champinjoner,röd paprika, soya och tomatpuré!
Kryddar med Svartpeppar från kvarn, Troccomare Örtsalt och pepparmix- Maizenastärkelse och vatten !


Nu ska jag ta det lugnt en stund , innan det blir hela eftermiddagen med härliga ungar! Ha en fin måndag!/Gizze

Kommentarer

  • Madeleine säger:

    Mmmm!

    Den där Persikokakan måste jag ju helt klart prova verkade vara så lättvindig ju...mmm



    Ja visst har det varit underbart väder utanför dörren idag, tog mig en promenad på 1,5 timme och bara njöt av att farbror Frost nöp mig i kinderna.



    Ha det så gött i soffan ikväll tillsammans med "sommar med Göran"..

    Du kanske skulle ha hoppat på snyggingen idag..ler vem vet du kanske hade haft sällskap i soffan..

    Stora kramen på dig vännen.

    2010-01-25 | 18:10:45
    Bloggadress: http://madeleine.skogensmarsvin.com/#home
  • Camilla säger:

    åhh jag blir ju alltid så hungrig när jag tittar in här :-)

    mums!!

    kram

    2010-01-26 | 21:00:10
    Bloggadress: http://cacemillas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: