gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Hemmagjord Gnocchi !

Kategori: Allmänt

Idag blev det Gnocchi ....så gott!  Var ju Paolo Roberto som gjorde det i sitt program, sen har jag gjort det några gånger är ju så mumsigt!!!

Kokar potatis, blandar med ägg olja och mjöl....

800gram potatis
4 dl mjöl (drygt)
2 ägg
1 msk olivolja

Pressar potatisen och blandar allt, rullar och skär i 2 cm bitar.Rullar över en gaffel!

Hälles ner i kokande vatten, kommer upp till ytan efter 3 minuter, då de är klara!

Kokade en tomatsås på olivolja, hackad vitlök, gul lök, passerade tomater och färsk basilika...salt & peppar...

Häll ner Gnocchin i såsen , låt puttra....Klart!!!

Gjorde en Pizzasallad till och lite vanlig sallad...


Nu blir det att komma ut och få lite ljus och frisk luft!!!
Har en "för deg" i kylen, får väl se vad det kan bli av den...Ha en fin söndag! /Gizze

Kommentarer

  • yasmine modell fru och mamma säger:

    ja hehe de är han verkligen tack.

    Det där såg väldigt smarrigt ut, gud så hungrig jag är efter att ha precis ätit 2 bitar tårta. hhehe.

    vad hittar du på nu då? kraam

    2010-03-28 | 18:40:02
    Bloggadress: http://yasminegill.blogg.se/
  • pinkie säger:

    Nu är det bloggkrig på min blogg mellan mig och en lite ful bitch. Kolla gärna in och lämna din åsikt.



    Pinkie.se

    2010-03-28 | 18:40:13
    Bloggadress: http://pinkie.se

Kommentera inlägget här: