gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Måndagslax & Nybakta limpor!

Kategori: Allmänt

Trotsar min rygg, den vill mig inte väl.....

Gjorde en deg bara av en halvliter (körde elvispen idag)

2 st Limpor


50 gram jäst
1½ tsk salt
ca 3msk rapsolja
ca 2 msk mörk sirap
5 dl vatten
10 dl Rågsikt
3 dl vetemjöl

lite vetemjöl till utbakningen

jäste 2 ggr 30 minuter

gräddade 200 grader 10 minuter
sänkte till 175 grader 20 minuter...

så nu blir det hembakt till kvällen!

Lunchen blev Lax & Pasta...

Stekte Laxen med flingsalt, vitlökspeppar provencalska kryddor & pressade över citron!
Sista stunden fick en klick lätt creme fraich & chilisauce gå med....
Kokt Pasta och lite feta.....


Nu ska jag snart dra iväg och njuta barn hela eftermiddagen! Ha en fin måndag! /Gizze

Kommentarer


Kommentera inlägget här: