gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Kycklinggryta & Ris

Kategori: Allmänt

Fredagskvällen var lugn...efter handlande på IKEA.....

Gjorde Kycklinggryta & Ris- Gott!

Med Vattenkastanjer,Gul lök, Paprika,Färska Champinjoner,Minimajs...
Soya, Thai Sweet Chili, Sambal Oelek, Ingefära, salt & peppar från kvarnen...
Sallad & Ris till...

Tog även lite Rött till...Provade Selvarossa...mycket gott...69:- på Systemet....

Ska snart äta resterande mat från gårdagen...innan det blir ljusparty hos min goa vän...=)
Då ska vi även äta Gizzez Tårta...hoppas den är lika god som vanligt =)


Hoppas ni alla har en härlig lördag...det har jag =) / Gizze

Kommentarer

  • Katta säger:

    Tack så jätte mycket för igår gumman, tårtan var underbar och det blev kvar en hel del som Erika varit och ätit under dagen :) Och även hennes mamma ha ha



    Hoppas vinet smakade gott och att du njöt av denna helgen!



    Kram underbara du <3

    2010-11-14 | 19:56:29
    Bloggadress: http://saerze.wordpress.com
  • madeleine säger:

    Ja din tårta såg riktigt smarrig ut..



    Hoppas att du får ordning på budgetpappren..



    Här blir det att städa lite här och där under veckan eftersom vi har slipat en del...



    Kramis på dig Gizze och ha en riktigt bra dag..

    2010-11-15 | 11:48:16
    Bloggadress: http://madeleine.skogensmarsvin.com/#home
  • Henrik säger:

    Hej Gizela.



    Hoppas det går bra med din balansräkning.

    Här är det si så där.

    Jag funderar på om jag kunde få en hum på recept på din tårta. Det skulle vara kul att göra den nästa gång min bror och barn kommer på besök.



    MVH

    din kursare

    Henrik

    2010-11-15 | 18:33:45
  • Linda säger:

    SMASK!!



    Nu blev jag hungrig! Och tårtan ser fantastiskt ut! Älskar allt med maräng :-).



    Kram

    2010-11-15 | 20:49:34
    Bloggadress: http://jolinsinredning.blogspot.com
  • Kristina säger:

    Mums den grytan såg god ut både på bild och via recept. Skulle vilja vara lika duktig som du på att göra mat. Allt du gör verkar bli gott :) Tårtan såg helt fantastiskt god ut.



    Hoppas att det går bra på kursen det är ju alltid roligt med kunskap i vilken form det än må vara. Ha en fantastisk kväll och en underbar onsdag! Stor kram

    2010-11-16 | 22:43:23
    Bloggadress: http://hurtankervi.blogg.se/
  • Milla säger:

    Guuud. Den där tårtan ser ljuvlig ut!

    2010-11-16 | 23:10:32
    Bloggadress: http://millablom.blogspot.com

Kommentera inlägget här: