gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Het Fläskfilégryta....

Kategori: Allmänt

Ja så är det ny vecka igen....tiden bara springer iväg...

Gjorde en Het Fläskfilégryta igår....men fick aldrig tid att lägga upp bilder....

Åt den idag till lunch, med kokt potatis...i morgon blir det ris till....

Känner att jag inte riktigt hinner med eller har ork just nu...har med arbete hem från kursen och känner mig lite sliten, men så är det väl när saker och ting är nytt...hjärnan ska försöka snappa upp en hel del...annars går saker bara på rutin =)

Har i alla fall varit ute på långpromenad direkt i eftermiddag...så skönt , rensar ju hjärnan lite grann...
Har blivit så kallt på mornarna så jag har skrapat rutor två dar....det här är bara början....än så länge värmer solens strålar =)

Grytan ja....

1 stor Fläskfilé...brynes i Milda..
3st olikfärgade Paprikor..
Sambal Oelek (tog 2 tsk)
3 vitlöksklyftor
Soya ganska mycket...
Creme fraiche 2dl
Grädde 2dl
Flingsalt & Alpnaering Havsörtsalt
2 nävar riven Ost
1dl Fetaost
Maizenastärkelse..och vatten...

Tog bara lite blandsallad och körsbärstomater till...halvt kastat på tallriken (inte bra) därför ingen bild =)

Nu sitter jag och lyssnar på musik på Spotify.....musik är viktigt...i alla lägen i livet, på promenaderna är det extra uppiggande med skön musik =)

Nu säger jag godnatt...Hoppas ni haft en fin dag....Ska skärpa mig..och lägga ner mig lite mer i matlagningen../ Gizze

Kommentarer


Kommentera inlägget här: