gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Pizza a la Gizze

Kategori: Allmänt

Tog mig en promenad till en god vän och fick mig kaffe...och en trevlig pratstund- tack goa du =) Fortsatte min promenad en bit efter också...

Blev sugen på Pizza, så jag åkte och handlade lite Mozzarella, Färsk Basilika och Salami!

Kokar tomatsåsen med lite olja, passerade tomater,
Mycket pressad vitlök, Chili, Paprikapulver och lite salt...+ en massa oregano förstås!
Sås, Salami, Mozzarella, Rödlök & Färsk Basilika blev det på idag...(tänkte ha färska champinjoner men fanns inga i affären)


Gjorde mycket sås....så endel av den använde jag till morgondagens Kyckling....stekt med olja, soya & thaisweetchili + Såsen då =)
Hot hot Gott =)

Bulgur,kokt i buljong, sen på  med Chili, Curry & Vitlökspeppar & lite olja....

Nej nu får jag få bort disken och tända en brasa...så kallt inne....sen får det bli soffmys!
Ha en härlig kväll & krama varann! / Gizze

Kommentarer

  • Milla säger:

    Hemmagjord pizza är så himla gott! :) Det gjorde vi också häromdagen.



    Du, jag tänkte bara fråga dig... Var det längesen du köpte den där kronan? Jag hittar inget nummer till saker och ting, så nu har jag ordnat så att mamma skjutsar dit mig om en stund, så du förstår att jag vääääldigt gärna vill ha en! ;) Men jag tänkte om det liksom var ett år sedan du käpte den eller så, för då kanske den inte finns kvar och då har stackars mamma kört mig ända dit i onödan. Men var det bara några veckor sedan så får man ju chansa! :)



    Ha en fortsatt bra dag!

    2010-10-25 | 13:17:41
    Bloggadress: http://millablom.blogspot.com
  • Milla säger:

    Åkte till Säffle och det fanns lyktor kvar! Köpte på mig några st. Ville bara tacka igen för det underbara tipset från dig. Jag är dig evigt tacksam! Jag ägnade t.o.m ett helt eget inlägg i bloggen åt att efterlysa dessa skönheter, så jag blev så glad när du skrev att de fanns i närheten, och till det fantastiska priset dessutom! Tack. :) <3

    2010-10-25 | 15:53:07
    Bloggadress: http://millablom.blogspot.com
  • Linda säger:

    Hej Gizze!



    Du gör mig hungrig på kvällskvisten! Hemmagjord pizza är det bästa som finns.



    Jag mår inte riktigt bra just nu. Mycket som händer och jag har så svårt att fokusera. Jag sa till de andra att jag kommer på onsdag iaf! Ska ynka mig en dag till bara.



    Stor kraaaaam!!!

    2010-10-25 | 22:04:28
    Bloggadress: http://jolinsinredning.blogspot.com

Kommentera inlägget här: