gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Första brasan tänd!

Kategori: Allmänt

Igår fick jag lunch besök...Hade gjort Grönsakssoppa..och bakat två Grova Limpor...


Kan säga att jag är less på mina händer för de vill inte alls...
Vi åt även en Äppelpaj (gjord på äpplen från vårt träd..som i år inte ger många äpplen ..  )   & Vaniljsås

Idag har jag tvättat..och tvättat ...och tvättat..och det är så surt väder så jag har faktiskt tänt en Brasa!
Sprakar så härligt!
Haft "smått" i huset...vi har haft det så mysigt!
Önskan var att kolla på bilar så det gjorde vi ..och köpa "Marsipantårta" - det blev en  bakelse :)

Kan säga att jag ätit grönsakssoppa till lunch idag...och kommer göra det i morrn också! Blev så mycke...

Ikväll hade jag turen att bli bjuden på super goda Kantarellmackor....men blev ingen bild på dom :(

Nu ska jag ta soffläge...varmt i rummet nu med brasan tänd :)
Ha en fin kväll! / Gizze

Kommentarer


Kommentera inlägget här: