gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Regnig fredag...

Kategori: Allmänt

Veckan har sprungit iväg...
Sonen har ju tagit körkort! Bilen blev utan bromsar (tack gode gud för att han inte var ute på färd) Bilen fixad snabbt! Glad för det!
Gräsklipparn bråkar...men klippt lite innan regnet kom :)
Kroppen bråkar- men jag bråkar emot- idag har jag knätorkat golven! Var välbehövligt...

En dag blev det..

Fläskpannkaka & Lingonsylt :)

Fikat hos god vän!

Mor bjöd på Bella Rosa när sonen tagit körkort! Han tog Pizza & vi Lasagne..

Gjorde Kyckling...i god marinad...med Jasminris...

Bakade två Bröd...blir både dyrt och tråkigt med köpebröd... Smakade mums!

Idag fick jag trevligt fika besök..och jag hade gjort en Kaka...


En typ Morotskaka- med Morot-Kanel - Kakao - Vanilj & Citron..Philadelphia och Jordgubbar & Citron på!

Lunch idag...snabbt & lätt...Pasta med en gräddig tomatsås- Rödlök- Vitlök- Tomater- Passerade Tomater- Persilja- Oregano-  Alpnaering Havsörtsalt & Grädde...mixade allt och rörde ihop med Pastan! Billigt- Snabbt & Gott!


Har varit och fått mig kaffe och en blöt promenad, så skönt...tror det får bli en tur till innan det är soffan som gäller och Go mat!

Ha det gott! / Gizze

Kommentarer


Kommentera inlägget här: