gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Freeeeeeeeda

Kategori: Allmänt

Host host.....
Idag blev det kallt...äntligen som endel säger....nu får det bara inte bli kallare eller snö...neeej stopp! I julveckan kan det börja snöa!

Igår var det Pannkakor till lunch! Mumsigt d......

Jag åt mina med Bregott, socker och kanel...smakade bra :) Ibland äter jag med Smör socker och Citron (lärde mig det hos en norsk lärarinna som jag var hemma hos....för sådär 25år sen)

Igår var ju start på Julkalendern....mysig! Fick tre små att sitta helt still och lyssna och titta...:) Jag tycker den verkar himla charmig!

Idag var vi ute en tur på förmiddagen, men jag blev så tät och hostig så sen blev det att "Dega" för barnen inne :)

Lunch: Rotmos & Rimmad Bog (lika gott som Fläsklägg och mer mat-alltså enklare också )
(Hade kokat lite potatis bredvid, ifall inte barnen skulle gilla detta...men som de åt :) Då blir man glad...Husmanskost!!!


Sen tog jag en tur till min goe bror.....fikade och efter det blev det lite julshoppande.....bara småsaker, för att fixa lite paket i alla fall :)


Fick härligt fika besök när jag kom hem, det gör mig glad...bland alla känslor.....
Sonen "jobbar" kväll.. så jag sitter i min ensamhet och har ätit en "Mini ostbricka a la Gizze"

Brasan är tänd och jag gluttar på Skavlan - men just nu är det Juholt...och jag klarar inte ens rösten hans......

Vaknar jag pigg i morgon så har vi lite planerat..annars blir bara vila....
Hoppas ni alla har en fin kväll! / Gizze

Kommentarer

  • Lola säger:

    Saknar dig. Vi är utan internet och telefon just nu. Tar ett tag tills vi får tillbaka det efter flytt. Vi har sovit två nätter i huset och stortrivs. Kram och massa mys!

    2011-12-03 | 07:16:47
    Bloggadress: http://Hemlig
  • yasmine modell mamma och fru säger:

    tack detsamma vännen. har ätit mig så mätt att jag inte orkar stå, ska lägga mig i ett bad nu. kraaam

    2011-12-03 | 18:13:50
    Bloggadress: http://yasminegill.blogg.se/

Kommentera inlägget här: