gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

2011 är här...

Kategori: Allmänt

Gott Nytt År på er....eller god fortsättning på vårt nya år- 2011


Torsdagen -dagen innan nyår var vi bjudna på middag!
Så Gott! Baconlindad Kycklingfilé & Hasselbackspotatis, en röra på Avocado -tomat & Feta till... =)


Året avslutades på båtkryss...helt underbart! Lyxigt att få äta så god mat.....och dryck i trevlig sällskap!
Började med Pizza i Storstan...och ett glas rött =)


Lite vätska ...när vi väntade i hamnen...

Först fick vi lite Bubbel...så kom förrätten, Helt Underbar! Gratinerad Grönmussla, Hummersallad med Apelsin & Mangosalsa,Cheviche på Pilgimsmusslor med granatäpple-dressing & brioche...till detta Vitt -vin !
Känner fortfarande smaken av Grönmusslan...Mmmmm =)

Varmrätten...Helstekt Kalventrecote, sauce bordelaise, rotfrukter, glaserad charlottenlök och gremolata rostad mandelpotatis! Rött Vin!

Och denna himmelska Efterrätt... Pistagefylld Chokladmoussebakelse, körsbärskompott,mandelmysli och mynta...till den ett gott dessertvin!

Så vi åt, njöt och snart var det tolvslaget....därefter blev det dans..på olika golv...tiden går fort när man har kul!


Brunchen smakade bra....fanns hur mycket som helst att välja på, men man var ju inte så superhungrig efter allt ätande kvällen innan =)
Fanns Bubbel då också...men det hoppade vi över hihi =)

Sen blev det Tax Free...och lite vila, lite fika & sen var vi åter i sthlm...avslutade dagen med en Mc Donalds...smakade riktigt bra det också !

Nej nu ska jag försöka få fram frukost och fixa lite här hemma..men blir en vilodag....

Känner mig så nöjd med resa och sällskapet...=)

Ha en fin dag Alla bloggläsare, denna 2:a januari 2011 / Gizze


Kommentarer

  • Lola säger:

    Det ser helt underbart gott ut och som en härlig resa. God fortsättning på 2011 och det blir en fika snart hoppas jag. Massa kramar från mig o K.

    2011-01-02 | 11:48:03
    Bloggadress: http://www.hearttoheartblogg.se

Kommentera inlägget här: