gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Nu blir det fredagsmys....

Kategori: Allmänt

Ja igår gjorde jag en Kladdkaka..a la Gizze...alltså inget recept..
men med Marabou mjölkchoklad, kakao och kallt kaffe =) Hackade Marabou på...

Fick fikabesök i morse! Så kul för vi har inte setts på så länge...tiden bara rinner iväg...



Så fick jag presenter också....tack goa du!


Dagens lunch! Tomat & Morotssoppa! Med Pasta!

Kokade morötter i grönsaksbuljong...
Olivolja, gul lök, vitlök, gul paprika och Passerade Tomater i en annan gryta..
Chilipeppar, Troccomare Örtsalt och Paprikapulver...Och Pizzakrydda
Allt mixas samman...och blandas i en gryta...
Kokad Pasta i ....Jag tog Fetaost på...de andra Lättcremefraiche :-)

Gott!!!

Har varit en tur hos goa vänner...kul att ses! Nu blir det brasan, har varit tänt här hela dagen!
Ikväll har jag tänkt ha lätt mat...Kycklingfilé & Sallad....

Ha en härlig fredagskväll...Lets Dance ;-)  / Gizze

Kommentarer


Kommentera inlägget här: