gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Småkakor...

Kategori: Allmänt

Fick för mig att baka några småkakor...har inget till kaffet...(jo det finns nog nåt i frysen)

Så det blev Gizze kakor med Coklad & Mandel....denna gång Freja Choklad, men nästan detsamma som Mmmmarabou :-)
Gjorde även en sats med Havrekakor....tog både Russin & Kokos i dom också :-)

Gizzez Kakor:

200 g Bregott
1 dl socker
3½ dl vetemjöl
1tsk bakpulver
2 tsk vanilj
1 dl hackad Mandel
85 g Choklad

Rullas till bollar...175 grader 12 minuter


Havrekakor:

250 g Bregott -Smält
2 dl socker
drygt 2 dl vetemjöl
2 dl havregryn
1 dl kokos
1 dl russin
2 tsk vanilj
1 tsk bikarbonat

rullas till bollar 175 grader 17 minuter


Nu ska jag ta disken ....det är mitt liv det se :-)
Har mumsat frukost i soffan ...övriga sover...
Ska ta en tur till min käre bror med familj sen...men först måste lite fixas...och jag få på mig ansiktet!
Ha en härlig dag! / Gizze

Kommentarer


Kommentera inlägget här: