gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Bröd

Kategori: Allmänt

Gjorde ett bröd....ett långpanne.....
orkade inte kavla eller rulla till limpa eller bulla... ;-)
Hade precis haft i jäst salt olja och vatten i bunken - när jag insåg att ...jag har ju knappt något mjöl- Alls....annars är jag ju alltid sån som tar det som finns...

Hade i det lilla vetemjöl, grahamsmjöl, lite rågflingor och krossat linfrö som jag hade ;-)
Det fick stå en stund och jag åkte och köpte hem mer mjöl....Tog i Rågsikt....tills jag var nöjd...

Det jäste...som deg...en stund...typ 30 min sen plattade jag ut det i långpannan...jäste 30 min igen...

200 grader 20 min + 175 grader 20 min....

Har nallat en bit = gott!....och nu blir det mackor & thé vid tv:n ;-)

Glömde att jag fick en fin potatis när jag skalade till moset idag.....Kärlekspotatis ;-)

Ha en fin kväll! / Gizze

Kommentarer

  • Lizzi säger:

    Ååå va härligt med hembakat bröd!! Jag är dålig på att våga ge mig på det. Johan brukar baka nåt superduper nyttigt bröd på filmjölk o så. Får nog sätta lite fart på han med det:))

    2011-03-17 | 09:34:31
    Bloggadress: http://lizzibitch.blogg.se/
  • Eleonore säger:

    Så gott brödet ser ut, det blir verkligen godare när man bakar det själv :) Ska prova mig på att baka egen någon gång!

    Hehe det är bra att du håller dig undan träningen, farligt sånt där ;)

    2011-03-18 | 12:33:15
    Bloggadress: http://www.fika.med.nöjesgalaxen.se/

Kommentera inlägget här: