gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Baguetter

Kategori: Allmänt

Varit och fikat två gånger idag...men behöver väl inte ha dåligt samvete för har bara fikat en gång därinnan på hela veckan...och - det ska va gôtt att leva =)

Varit på shoppingtur med sonen...snabbt avklarat...fick med det han behövde..han blev nöjd och så snygg =)

Gjort två Baguetter...

Idag mätte jag t om det jag hade i  ungefär.......efter en förfrågan om recept hihi...

20g jäst
½ tsk salt
2 msk olivolja
Alpnaering Vitlökspeppar
Oregano
3 dl vatten
1 dl fiberhavregryn
4 dl rågsikt
6 dl vetemjöl

jäste 2ggr ....(en halvtimmes promenad...och 20 minuter som Baguetter)
Lite Flingsalt på...

225 grader
17 minuter....

De ska med mig på en liten cykeltur...

Ha en fin kväll! / Gizze

Kommentarer


Kommentera inlägget här: