gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Nu åkte stjärnorna fram...

Kategori: Allmänt

Ja i morse tog vi fram Stjärnorna och EN ljusstake..haft fler men har blivit stjärnor i fönstren istället :)
Fått i vackra doftande stearin ljus i Adventsstakarna också...men de tänds först på frukosten på 1:a Advent :)

Tog en tur ute i blåst och regn i morse..sen var vi bara inne!
Lunch idag:
Stekt Korv - Råstekt Potatis- Stekt Ägg....gott (Saknade bara rödbetorna som inte såg pigga ut i burken utan kastades trots att datum för utgång var nästa år)



I eftermiddags var jag ut på shopping....passade på att hjälpa Tomten igen :)

Efter det åkte jag och hämtade ett guldkorn!
Vi har bakat Pepparkakor...och målat dom och pyntat med choklad godis....
Blev så fina!


Njuter när barnen ler och är nöjda!

Sen blev det mat fix...

Sonen och jag åt:  Rostas..som ja rullade i Svartpeppar...Hasselbackspotatis...God Rödvins- Grönpeppar- Gräddsås..Het sån!
Och Sallad till förstås...Mmmmmm
Guldkornet valde Hamburgare, men älskade såsen....



Guldkornet sover...och jag ska packa in julklappar och se på Skavlan...

Ha en fin kväll! / Gizze

Kommentarer

  • yasmine modell mamma och fru säger:

    hade du mysigt på stan skulle precis hoppa på dig och då sprang du. du stod mitt på torget och jag stod ¨på parkeringen vid nordea så jag hoppade över där och sklulle hoppa på dig o så spriiinger du iväg med vagnen...

    hehehe.

    ja just det du har så rätt haha det hade vi ju.

    nej ska byta ut till nya ljus, hade så brådis när jag duka så tände alla ljusen utan en tanke på det. kraaam

    2011-11-27 | 21:55:33
    Bloggadress: http://yasminegill.blogg.se/
  • yasmine modell mamma och fru säger:

    hehe oki

    jag gjorde rätt imorse allafall då blev det bara 1 ljus hehe.

    nu ska vi se nån film här, men vi får ta och ses nån dag kraaam

    2011-11-27 | 22:50:11
    Bloggadress: http://yasminegill.blogg.se/
  • Emelie säger:

    vad mycket gott! =D

    2011-11-28 | 15:41:47
    Bloggadress: http://emellay.blogg.se/

Kommentera inlägget här: