gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Väner Lax

Kategori: Allmänt

Sovit dåligt i natt...och regnet vräker ner...men då kan man få vara lite lat :)

Fick en Väner Lax igår! Så den gjorde jag i ordning i ugn idag..med flingsalt, peppar från kvarn, citron, smör & dill :)

Serverade Potatis, Grön Sparris & Sallad till :) Självklart en Kall SåsCreme Fraiche, Gräddfil, Troccomare Örtsalt, Peppar, Senap, Ketchup, Dill & Gräslök
Mums!!!



Fick ju ha nåt gott som efterrätt också...så det blev Hallonpaj & Vaniljsås :)


Efter detta ätande tog jag mig en timmes promenad..så skönt!
Har fått bilen fixad, underbart!  Dessutom har sonen tvättat och dammsugit den :)

Nu ska jag kolla så jag har resterande som behövs för tårtor till i morgon....två ska det bli till guldkornen som fyller år!

Sen blir det soffhäng!
Ha en fin kväll! / Gizze

Kommentarer


Kommentera inlägget här: