gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Tårta som blev pannkaka

Kategori: Allmänt

Blev firad ordentligt igår...trots att man bara fyller 24 :) Tack alla som firat mig!

Gjorde en Kladdkaka med After Eight och Ganache med Baileys...lite Polka på :)


Och en Zuleika....men den blev "pannkaka"...smakade bra som tur var i alla fall :)


På lunch åt vi Falukorv & Stuvade Makaroner!


Var ute idag på förmiddagen i snön....efter att ha tagit en banan och tårt fika :)

Idag blev här Torsk i ugn med grädde dill persilja och dragon...kokt potatis och smörkokta morötter till!



När barnen sovit gick vi ut på en promenad! Skön luft! Och så ljust av snön!

Ikväll ska granen ute för nu är julen slut.....
Sen blir bara soffläge..... / Gizze

Kommentarer

  • Elin *paraflaxen* säger:

    Mm vad god den kladdkakan såg ut :-) mmm :-D hihi



    Sv: jo, jag har hypothyreos och äter Lexaxin. 125ug/dag Och jag försöker komma ihåg att ta det. Har en pillerdoserare, men den kan jag inte ha framme pga klåfingriga barn :-D Så det jag inte ser glömmer jag bort. Glömska är ju dessutom en del av sjukdomen om den inte behandlas :-D hihi



    Ja fokuserar man för hårt sätts kroppens stresshormoner in och de gör allt för att skydda kroppen, dvs, behålla det som finns och gärna binda upp vätska också.

    Jag vet ju att jag mår bäst när jag äter som jag gjorde under fitnessfighten som jag var med i. Avskyr dock att laga mat, så det blir lite enformigt med kyckling, ris och broccoli efter ett tag. :-)

    Just nu är jag inte så stressad, jag vet att det kommer bara jag får köra hårt, jag får köra lite hårdare än andra som är friska bara. Men det är kul med utmaningar! :-)

    No hard feelings at all. Är glad att någon vågar kommentera och säga vad de tycker!! :-)

    Ha det gött!!

    /Elin

    2012-01-10 | 22:27:27
    Bloggadress: http://paraflaxdrinken.blogg.se/
  • yasmine modell mamma och fru säger:

    jaaa frukt är nyttigt. försöker med 1 per dag men jag missar mig själv ibland och det kan gå lång tid.

    Men Dennis försöker jag få i.

    Kom precis hem från etage 5 har vart där o tränat, inte tränat sen 2006...sen gick jag hem tills jag rasa omkull innanför dörren helt matt och slut.

    nu blir det varmbad kraam

    2012-01-11 | 16:50:39
    Bloggadress: http://yasminegill.blogg.se/

Kommentera inlägget här: