gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Långkok

Kategori: Allmänt

SOL!  Så härligt! Vad mer kan man behöva.....Jo en hel del förstås..men Solen gör mig glad!
 
Fått mig två promenader...Frukost  ute!
 
Långkok idag: Fransyska som fick koka i nästan tre timmar....gjorde grytbitar ....chili, paprika, vitlök, soya, tomatpuré, salt & peppar..Troccomare..Lagerblad & kryddpeppar..Maizena redd bara!
Köttet bara rasade sönder...Love it ;)
 
Färskpotatis i ugn...med paprika och rödlök...Mmmmmmm :) Har mat till i morgon också!
 
Fick bli Jordgubbar & Glass med sonen...han är inte hemma i midsommar...
 
Gräsklipparn...var med mig idag...hela vägen!  Sicken lycka!
 
Fick trevligt besök ikväll! Tack goa du!
 
Köpte Surdegsbaguette...stekte den i Olivolja och vitlök, på med peppar och flingsalt!
 
Tomat och Mozzarella på....och Färsk Hackad Basilika med olivolja, vinäger, peppar och salt
 
Satt ute i solen ..men sen blev det kyligt...
 
Nu blir det bloggläsning och sängen! / Gizze

Kommentarer


Kommentera inlägget här: