gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Smarrig Laxsoppa

Kategori: Allmänt

Kallt....är det...frös som bara den på min promenad- men hellre det än att det är blött...
 
Idag Laxsoppa till lunch! Den blev så smarrig!  Köpte färsk Lax i charken igår..
 
Fiskbuljong, Morot, Vitlök, Paprika.,Cayenne, Svartpeppar,Vitpeppar, Paprikapulver..
Grön Sparris, Broccoli, LAX, Dill & Grädde.& Troccomare Örstsalt!

Vi åt två stora portioner var...så ingen macka behövdes... Ska äta lite gott ikväll...
 
Har gjort lite Dumlemuffins som jag ska ta med och bjuda på..
 
Och ikväll ska jag göra Rödvinstryffel :) Mums!   (Gjorde ju Whiskytryffel häromveckan..)
 
Ha en fin fredag, sista november 2012  / Gizze

Kommentarer


Kommentera inlägget här: