gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Söndag...

Kategori: Allmänt

Började dagen med Kaffe...och en resa till Sea World, Magic Kingdom & Kennedy Space Center...via youtube...när killarna åt frukost tog jag en drink på Banan- Apelsin & Citron
 
Gräddade Surdegsfrallor...
 
Åkte till en lekpark...
 
Fixade lunch....Kycklingfilé- Klyftpotatis- Go sås  (som barnen säger...de åt extra med sked)
Vände bara kycklingen i stekpanna...sen körde jag dem i ugnen..
Pressad Citron, Pepparmix, vitlökspeppar & chilikrydda från Alpnaering...salt...
 
Efter att jag kört hem barnen blev det en promenad med mor och sen tog jag en själv...
 
Mellis tips...så gott : Guacamole, Morot & Finncrisp tog en bild..men den finns inte ens i papperskorgen...
 
Tvättat..dammsugit...bäddat rent i sängen..diskat..och ätit Kakao & Surdegsfralla till kvällsmat!
Trött.nu    / Gizze

Kommentarer

  • Linda säger:

    Surdegsbröden och drinken såg jätte goda ut. Kan du inte snälla berätta i vilka proportioner som du blandade drinken i? Jag vill pröva.
    Kram

    Svar: Hej Linda!För denna drink hade jag 1 banan 2 apelsiner och 1 citron..
    Om jag tar Hallon 1 dl 2 apelsiner (eller 3 blodapelsiner) och 1 citron..

    Avocado, 2 apesliner och 1 citron...

    Bara kollar så det blir lagom konsistens..

    I morgon tror jag det får bli blåbär... ( Då kör jag ca 1 dl blåbär osv...) Kram
    gizzez.blogg.se

    2013-04-14 | 22:07:13
    Bloggadress: http://www.mittmirakel.se

Kommentera inlägget här: