gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Vad blir det för.....

Kategori: Allmänt

Väder? Ja det kan man undra...när jag var i Åmål i morse så snöade det..men tror inte det la sig...var nog lokalt..
Var molnigt och trist, men när jag kom hem var det strålande solsken och 6 grader!
Fick mig en lång promenad...Det går inte snabbt...men ändå....
 
Blev lite Surdegsfrallor i morse! Tog en till förmiddagskaffet!
De var så goda! Skar några av dem som ska i frysen, enkelt att ta upp :)
 
Drinken i morse var Banan- Blodapelsin- Apelsin & Citron!
 
Nu har jag lunchat! Lax- Grön Sparris, Zucchini, Röd Paprika, Morot & Sallad med vinegrette..senap & vitlökspeppar..
Passade på att göra klyftpotatis samtidigt...och kycklingfilé till i morgon till mig och sonens matlåda...(Han får Lax, Grön Sparris & Klyftpotatis i kväll också)
 
Min lunch idag!
 Sonens och morgondagens!
Nej nu är solen snart borta...börjar bliordentligt molnigt :( Bäst att komma ut en kort tur igen! / Gizze

Kommentarer


Kommentera inlägget här: