gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Gizzez Pulled Pork

Kategori: Allmänt

Efter en skön promenad med go vän fick jag mig kaffe & god pepparkaka :)
 
Ikväll åt vi Pulled Pork a la Gizze...Den blev toppen :)
Jag hittade ju ingen grillsås utan ananasjuice...
Så jag gjorde min egen :)
Stod där i affären och funderade..
Blandade:
1 påse Fajitaskryddor
Ketchup
Soya
Honung
Rödvin
 
Två deciliter kraftig buljong
 
Olivolja i stekgrytan, dryga kilot Fläskkarré ..på med Cayennepeppar & Paprikapulver..
1 gul lök
4 vitlöksklyftor
Häll på buljong och grillsåsen...
 
125 grader 5½ timme...
 
Tortillabröd..Lätt Creme Fraiche & Sallad...
Mums så gott! Nu har vi käk klart till fredagsmyset :)    / Gizze
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: