gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Godmorgon....

Kategori: Allmänt

Godmorgon eller vad man nu ska säga...segt...ont....förstod innan jag kom upp att det var tråkväder...
Mörkt grått och regnigt...
Tog bara en tunn drink...Egenplockade Hallon, Apelsiner & Citron..Gott :)
Har nämligen tänkt ta mig Fil & Mûsli (som jag nyss rostat och står och svalnar)
Känt i flera dagar att jag längtat efter Fil...
Läser ju en massa om gluten och mjölkfri kost..men jag är inte där än..
Borde kanske, om det skulle ta bort värken...men än så länge har jag dragit ner på pasta, potatis, ris och äter bara mitt hembakta surdegsbröd på ekologiskt mjöl...mycket frukt och grönt därtill..
 
Ska sitta kvar här i soffan en stund...orkar inte stressa ut i regn för promenad...det hinns säkert...om jag orkar vill säga...ikväll får jag besök av god vän som jag inte sett på länge..då blir det vinkväll :) 
 
Önskar er en fin fredag! / Gizze

Kommentarer

  • Carin säger:

    Hej// Kakan, sagolikt god, blev uppskattad! Den kommer jag att göra vid fler tillfällen, kanske bjuda arbetskamraterna.......Värk i kroppen, ja under alla mina år som jag jobbat (och jobbar) på en Ortopedmottagning har jag kommit i kontakt med mycket folk som haft värk. Jobbigt!
    Så du gör rätt i som tar dej ett glas "Fredagsvin"
    Hej från Carin

    Svar: Vad kul att höra! Ja den är verkligen supergod :)
    Jo jag har ont....vet ej om det kommer från min whiplash eller hypotyreosen...artros har jag men tydligen inte reumatism, trots att vi har det i släkten..väntar på tid på ortopeden (Äntligen blivit lovad att komma dit inom tolv veckor sa de, har tjatat i många år,läkaren här vägrar mig t om MR :( Så jo...vin ska det bli Ha en fin fredag du! / Gizze
    gizzez.blogg.se

    2013-08-16 | 09:44:25

Kommentera inlägget här: