gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Ny vecka...

Kategori: Allmänt

Morgonens....Blåbär, Nektarin, Banan, Apelsin & Citron!
En timmes promenad..
Fått hem lite varor till kyl, frys och skafferi :)
 
Kaffe och surdegsmacka på trappan...
 
Snabblunch Ägg & Sill...
 
Stranden ett par timmar..
En timmes promenad igen...varmt :)
 
Ikväll gjort mycket god köttgryta till morgondagen ( Räcker till onsdagen också)
Morot, Gul Lök, Vitlök, Paprika, Tomat, Oxfond, Soya, Tomatpuré, Paprikapulver, Svartpeppar, Fempeppar, Salt lite Maizena majsstärkelse..& Grädde...Och en skvätt vin ...i grytan och i mig :)
Sonen får med sig Köttgryta och Basmatiris i morgon...I morgon kokas Potatis till :)
 
Har varit och plockat Hallon...gissa vad jag har i drinken i morgon :)
 
Ikväll blev det Vitlöksstekt Surdegsbröd..Avocado & Tomat....
 
Hittar inget på tv....får nog bli en film..../ Gizze
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: