gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Tårtfix & Konfirmation

Kategori: Allmänt

Morgonens drink: Svarta Vinbär, Banan, Apelsin & Citron!
Surdegarna matade..
Fördegar gjorda..
Så här fint bubblar den ena..
Gjorde Köttfärssås & Pasta idag (så har vi mat i morgon också)
Två tårtor som var beställda till Konfirmation vi varit på idag!
 Gizzez Ricekrispies Tårta & Gräddtårta med Vaniljkräm & Hallongrädde & Färska Jordgubbar!
(Trist bara att Gräddtårtan blev lutande tornet i pisa..mina händer vill inte, så spritsandet blev inte heller det bästa)
Men- De smakade bra :)
Fick så goda kakor också! Så det blev verkligen "Stora Kak Ätardagen"
 
Ska snart göra Bortgörningarna till morgondagens Surdegsbröd...tänkte ha lite att sälja vid Loppisen i morgon :)
 
Önskar er en fin lördagskväll! / Gizze
 

Kommentarer

  • Carin säger:

    Tycker tårtorna ser jättefina ut, smakade säkert väldigt gott! Kakan till vänster på tallriken: Är det någon form av mazarinkaka, ser god ut även den. Här blir det nu grillad lövbiff på spett, och lite därtill. Carin

    Svar: Jo de smakade allt bra!
    Ja det är MAzarinkaka :) Mycket god :)
    Vad gott det lät med Lövbiff då...Här tror jag bara det bli en macka :) Ha en fin kväll! / Gizze
    gizzez.blogg.se

    2013-08-31 | 19:15:16
  • Carin säger:

    Vinbär i drinken, har jag inte tänkt på, blir till att testa// Carin igen

    Svar: Ja Vinbär är gott! Testa! I morgon tror jag att det blir Blåbär :) / Gizze
    gizzez.blogg.se

    2013-08-31 | 19:18:32

Kommentera inlägget här: