gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Kallt ute - Varmt inne- Bullbak - Våffeltime

Kategori: Allmänt

Guldkornen sov minsann hela natten (det gör ju inte jag, men fick några timmar i alla fall)
Kom upp och såg morgonens temperatur...Minus 17.3 = Innedag :)
 
Lek- Frukost- Bullbak (Dagens drink..Blåbär- Hallon- apelsin- Citron)

Guldkornen är så duktiga att baka bullar...Nu får de med sig hem i morgon! 
De hade Kardemumma & Vanilj i sina..
Jag hade hälften med Mandelmassa, Kardemumma, Vanilj...och andra halvan- Mandelmassa- Kardemumma- Kanel
 
Lunch idag: Sonens önskemål..Korvstroganoff & Ris (kokade även Pasta)
 
 
Gick i alla fall ut på gården en kvart efter lunch för att få lite luft....:)
 
Fikade på barnens goda bullar....
 
Barnen lekte och såg film, vi kollade på Håkan Bråkan..
 
Gjorde mumsiga Våfflor (Guldkornens önskemål redan igår)
(Vispade vitorna för sig och blandade med resterande ingredienser sen...)
 
Guldkornen åt macka & yoghurt ikväll..
Sonen och jag tog Finncrisp med ost- Avocado & Skinka...
 
Nu en kopp Thé till filmen i 3:an.../Gizze

Kommentarer


Kommentera inlägget här: