gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Köttfärsbiff- Gizzez Bulgur & Sallad

Kategori: Allmänt

Idag är det mulet minsann...regnade i morse...nu snöar det för fullt = isgata ...tänker faktiskt hoppas över promenaden idag...blir värre i kroppen när man ska gå på helspänn..
 
Dagens fruktdrink blev Blåbär- Apelsin- Citron & Banan
Plockat lite här hemma..tvättat..
 
Lunch idag: Köttfärsbiff- (nötfärs, Alpnaering Peppargräddsås pulver, Vitlökspeppar, Timjan, Salt & en matsked grädde..) Bulgur- (kokt i grönsaksbuljong,  blandad med  röra på hackad tomat, pressad vitlök, curry, cayenne, oregano, svartpeppar, troccomare örtsalt & olivolja + lite pressad citron)
 
Sallad : Isberg/Tomat/Gurka/Paprika/Rödlök & Fetaost...lite olja och vinäger...

mumsigt!
 
Nu ska jag åka och fylla på kylen igen....sen ska jag iväg och kaffa! 
Ha en fin dag i snöyran..../ Gizze
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: