gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

LIte käk och trevligt besök

Kategori: Allmänt

Blev allt en kylig promenad..
 
Kaffade med mig själv..
 
Gjorde även idag en Köttgryta...Idag på Fransyska..
Mustig sån med vin, lök, vitlök, morot, paprika, färska champinjoner..
Cayenne, paprikapulver, lagerblad, svartpeppar, tomatpuré..
Oxfond, lite soya, passerade tomater troccomare örtsalt..
Klyftpotatis..
Sallad..
 
Baguette, med Basilika & Vitlökssmör & Ost
 
Gjorde Pannacotta till efterrätt...med Vanilj & Kardemumma..& Hallonsås 

Tror de var nöjda...
 
Gästerna har åkt...jag har fått bort disken...
Ska hämta sonen...hoppas det inte blir för sent..inte kul att leta sig fram på skogsvägar när man inte vet riktigt var man ska...
 
Hoppas ni har en fin kväll! / Gizze

Kommentarer


Kommentera inlägget här: