gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Lillängshamnens Honungsmarinerade.....och Gizzez Kladdkaka

Kategori: Allmänt

Morgonens drink på altanen : Cantaloupemelon, Jordgubbar, Apelsin & Citron
En halvtimmes promenad..
Väckte sonen ..som idag åkt till kusten..
Han tog tidig lunch: Lasagne :)
 
Jag åkte och handlade lite..lunchade också Lasagne..
Gjorde en kaka :)
Tog mig en timmes promenad..
Tvättat några maskiner..
 
Mor kom, vi ätit gott :)
Honungsmarinerad Rökt Lax från Lillängshamnen..Västerbottenpaj & Min goda Romsås  :)
 
 
Till det blev det gott Rosévin ..Casas Patronales...!
 
Sen blev det Gofika vid tv:n..
 GizzezKladdkaka med Ganache Grädde & Jordgubbar...och Kaffe såklart

 
Bara 1 msk vetemjöl i....och 100 gram malen mandel :)
Smakade alldeles utmärkt!
Haft en fördeg på g idag..så nu jäser det i kylen ...blir bröd i morgon!
Saknar redan sonen,,, så nu ska jag ringa honom och höra så allt är bra ... / Gizze

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: