gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Sunny sunday

Kategori: Allmänt

Uppe vid åtta..kaffe och drink: Nektariner, Blåbär, Apelsin & Citron! Åh så god!!!
En timmes promenad i 22 graders värme :)
Kaffe i solen :)
Tvättar...
Snabbllunch: Fattiga riddare på Surdegsbaguette :) Mums!
 
Nu får det strax bli stranden..../ Gizze
 

Kommentarer

  • Carin säger:

    Hej// Har läst din blogg under relativt lång tid (vet alls inte hur jag hamnade där) och jag måste säga att all mat du lagar/bakar set så himla gott ut! Lite "tjoff tjoff" sen verkar det vara klart. Dina "drinkar--förstår om du mixar det hela, men har du någon vätska till, eller de bara mixar frukt? Dagens drink exvis, hur gör du den. Jag vill så gärna kunna, men.......Hälsningar från Carin i Kristianstad

    Svar: Hej Carin!Kul att du hittat hit :) Och roligt att du tycker min mat ser god ut!

    Drinkarna gör jag bara på frukt/ grönt..ingen vätska alls
    Som idag: 2 nektariner, ca 1 dl blåbär, 3 små apelsiner och en halv citron..pressa, mixa -njut!
    Ha Alltid Citron och apelsin...(Hoppas på fortsatt goda apelsiner!)
    Ibland citron apelsin, avocado...man kan ju ha färska kryddor/ örter i ..men jag tar det som det är...frukt och bär ger energi :)
    Lycka till carin! Hälsningar Gizze
    gizzez.blogg.se

    2013-07-21 | 16:23:00
  • Carin säger:

    Hej igen// Idag, efter arbetet-direkt till Kvantum och handlade frukt. Tog precis som du angett i ditt recept. Trodde mixern skulle "gå i taket" Har nu smakat lite, ska ha denna "drink" med mej till frukosten på jobbet i morgon. Oj så god. Inser ju att man får handla hem en hel del frukt, men det är det värt. Mycket gott// Carin igen

    Svar: Hej igen!Kul att du provar...ja för mig har det blivit ett "gift" ...Frukt och grönt är dyrt, men så mycket skräp som kostar också...hade jag råd skulle jag enbart köpa ekologiskt, men har tyvärr ej ekonomi till det.
    Mixer gick i taket? Pressade du inte citron och apelsin? tog du hela i mixern?
    Säger Frukostskål då :) / Gizze
    gizzez.blogg.se

    2013-07-22 | 19:15:07
  • CARIN säger:

    Nej, jag bara tog väck "hinnorna" sedan ner med det i Mixern, ha ha. Jaha, nästa gång pressar jag.....Gott blev det i alla fall/Carin

    Svar: Det är huvudsaken..och visst du får ju med mer fibrer....alla sätt är bra:) Mumsigt värre och finns ju så mycket gott att variera med! / Gizze
    gizzez.blogg.se

    2013-07-22 | 20:38:22

Kommentera inlägget här: