gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Köttgryta, Jordgubbar, Baguettebak,

Kategori: Allmänt

Gjorde en smarrig Köttgryta idag...På Fransyska..Vitlök, Sambal Oelek, Kalvfond, Rödvin, Svartpeppar, Gul Lök, Provencalska Örter, Grön Paprika, Passerade Tomater...Den ska ätas i morgon :)
 
Gottade oss med Jordgubbar & Grädde :)
 
Testade nytt mjöl idag...Manitoba Cream, hört så mycket om det men aldrig blivit av att prova..men nu så...
så det blev Fyra Baguetter på Rågsur, Manitoba Cream & Ekologiskt rågmjöl... :)
 
Tog med mig en Baguette och åkte och gjorde ett byte - Fick med mig Rabarber hem, så sonen kan få Rabarberpaj :) Tack vännen! Och tack för gott kaffe :)
 
Så självklart har vi ätit Nybakt Baguette ikväll :)   / Gizze
 

Kommentarer

  • Petra Nymans Dagbok säger:

    Oj vad gott det såg ut! Nu fick jag ännu mer dåligt samvete! ;)
    Kram Petra

    Svar: Haha..man får fuska ibland...och man måste inte träna alla dagar...du var väl värd en vilodag :) KRAM Gizze
    gizzez.blogg.se

    2013-06-25 | 23:06:10
    Bloggadress: http://petranyman.blogspot.com

Kommentera inlägget här: