gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Hembakt Blåbärspaj & Hemgjord Vaniljsås

Kategori: Allmänt

Blev sugen på nåt gott och kom på att jag hade egenplockade Blåbär i frysen!
Så det fick bli en Blåbärspaj!
Smul på Smör, lite Farinsocker, Fiberhavregryn, Grahamsmjöl, och lite Vetemjöl..plus lite Potatismjöl på Blåbären!
 
Egen Vaniljsås: 1 Vaniljstång, 1 dl Grädde, 1 dl Mjölk, 3 st Äggulor, 2 msk Florsocker..och 2dl vispad grädde...Mumma!
 
Gott var det...hade hoppats att min huvudvärk skulle ge sig när jag tog kaffe och fikade...men men verkar inte så..
Ha en fin kväll! / Gizze
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: