gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Idag blir det hot...

Kategori: Allmänt

Morgonens drink: Avocado Hallon Apelsin & Citron!
 
Försöker göra lite nytta då menar jag lite....
Handlat lite till påskbordet..
Fått mig en promenad..kortare varianten...
Kaffe och en bit Gizzepaj..
.
 
Nu puttrar fransyskan på spisen...blir en riktigt Hot köttgryta   (gillar grytor på fransyska)
Oxfond, Sambal Oelek, Hackade  Vitlöksklyftor, Svartpeppar & Salt...lite vatten på när det puttrar..
Sen ska det i Gul Lök, Morötter, Gul/Grön/Röd Paprika..Lite tomatpuré & Ekologiska Krossade Tomater..
Vem vet det kanske slinker ner nåt mer innan den är klar... :)
Ska koka Jasminris till sonen...
Själv ska jag äta den som den är med grönsaker till!
Nej nu ska jag lägga mig på golvet en stund....har tänkt mig ut på en promenad i eftermiddag igen om jag orkar...
 
Hoppas ni har en fin måndag! / Gizze

Kommentarer


Kommentera inlägget här: