gizzez

Halvgalen värmländska med helgalet intresse för att Äta mat...Laga mat...Fixa kring mat...säger inte att jag Kan,,,men Älskar det!!! JAG blogga...provar iaf- kanske hittar Du något som kan ge Dig tips inför din vardag- så jag säger Välkommen & Smaklig Måltid:)))

Håhåjaja...

Kategori: Allmänt

Ja det blåser i träa ida....inte så mycket här..än...men på många andra ställen...Hoppas det inte blir för illa..
Såg nyss video från Lund..oj så det stormade..
 
Igår kväll åt vi bara Grönsallad med Feta & Oliver...och Gizzez Snacksknäcke med Boursin Vitlöksost :)
 
I morse började jag dagen med en stor kaffe...Fixade en deg...Tog en drink på Banan, Blåbär & Apelsiner...Smarrigt!
Åkte och tränade en dryg timme...idag gick det lätt!
Tog en promenad på 50 minuter...sista biten i spöregn, så jag vandrade hemåt...
 
Handlade lite...Fick mor på lunch: Blev Fläskytterfilégryta från igår, Rödbetor, Morötter & Blomkål...+ Sallad! 
Vi tog oss en tur och gjorde några ärenden..
Gräddade Brödet....
Några Frallor....och Siktkakor på Surdeg....blir spännande att testa ikväll...Med Julskinka & Graveleijs Senap :)
Ljus tända i hela vardagsrummet...är ju så mörkt och trist ute..De väsnas i hela kvarteret....men stackars dom, som måste arbeta i mörker, regn pch blåst...Hoppas de blir klara innan jul....
 
Ha en fin kväll i höstrusket! / Gizze

 

Kommentarer

  • yasmine modell mamma och fru säger:

    ja det tycker jag absolut vi ska göra.
    nu ska jag byta om till myskläder denna dag har rullat på fort med allt som måste göras.

    Svar: Ja på med myskläderna! Jag sitter redan här i soffan sen snart en timme :) Så skönt med mysbyxor på ! Kram Gizze
    gizzez.blogg.se

    2013-10-28 | 18:10:52
    Bloggadress: http://www.yasminegill.blogg.se
  • Carin säger:

    Som det stormar här nere i Kristianstad. Drar snart täcket över huvudet tror jag....Strömavbrott under en timmes tid cirka. Tur jag gillar värmeljus....Carin (mitt i blåsten)

    Svar: Usch ja , ni hamnade mitt i detta.....värmeljus har vi gott om här också ;) Var rädd om dig! / Gizze
    gizzez.blogg.se

    2013-10-28 | 20:15:18

Kommentera inlägget här: